Tuesday, December 21, 2010

cerita cerituk :]

TRIP KE JERAM
BERSAMA TAVAC (CENTER)
18-19/12 2010 
BEST !!
Disember, 18 - bangun awal pukul 5 pagi err -_- . Then , gerak adek2 suruh mandi . Time nak gerak depa nih memang menguji kesabaran aku , ye la ta besa bangun awal katakan . Bila pekik "bangun" memang bangun , tpi bila aku keluar bilek ja , bum tido balek. Haiz , aku pon ap lagi g amek gayong isi air sikit pastu simbah muka sorang2 ,ha terbeliak biji mata . haha ^^ padan muka ! Then bila sume da siap , kami mulakan perjalan pukul 7 pagi. pukul 11 pagi  kami da pon sampai kat K.Selangor . Wallaweh , saket abes pinggang ni . then , Cik Rizal amek kami untuk pergi ke Pantai Indah Seaview Resort. . Yeay !

Rupa2 nya kami orang pertama yg sampai dulu , cz geng konvoi still dalam perjalanan nak ke situ. Ye la nma pon konvoi kan mesti la slow sikit . Yang kami ni gerak solo dari penang awat ta awal nya hehe :) Dalam 1 jam macam tu , diorang pon sampai . Mak datok ! punya la byk yang join , kira2 dalam 20 biji avanza jugak la. Ok la kan ? lagi banyak lagi meriah . Then check in bilik . kami ta menginap hotel eh , but apartment . Apartment ni memang best cz  betul2 menghadap pantai . Bilik kami kat tingkat 6 , nasib baik tinggi sikit dapat la layan suasana angin pantai yang sepoi2 language tu hehe , eventho pantai dia ta brapa nak cantik , but bunyi ombak yang wat kita layannn :)

2 ptg ika text ajak turun mandi kolam , Wah ! aku pon tukar baju  :) aku amek masa gak nak turun dalam kolam tu cz air sejuk sgt . Yang si ika plak jenoh pujok aku hehe..  mula2 main celup2 kaki dlu , baru celup kaki da menggeletar satu badan adodoi ~  tgh syok main celup2 ,kak ina tolak aku dari belakang . Perghh nasib baik ta terjun kepala dulu , kalau ta sure lemas daa =.=' jahat betoi la kak nih . agak dalam 20 min cam tu sume budak2 turun and kami yg kakak2 ni plan nak ada kan game dalam kolam tu . Syok habes ! main ice water la, bola beracun la ..

peserta : ika , kak hani , kak ika , qayum ,amar , ziqri ,
azri , afif , adik ain , adik airin and ade lagi aku pon ta ingt nama da   

Bila sume da kecut huhu , 4.45 ptg pakat naik atas cz pukul 5 ptg ada sukaneka kat padang plak . enjoy gak la game ni cz ade untuk sume peringkat umur start budak2 sampai la ke mak bpak .tpi sdih nya aku ta dapat untuk remaja punya game baling dadu gergasi cz tempat da cukup :( So, aku attend as pemerhati je la . Sambil2 tu snap2 gambar huhu ..Ma abah join game baling belon berisi air and depa dapat tempat ke-2 , lawak ouh tgk ragam depa nih . Ada a few kaum ibu tgh sibok dok prepare makanan untuk mkn malam . Ada yang buat ayaq asam , gluppp my favourite ~ huhu  Bila sume puas main and settle their work pukol 7 mlm naik atas get ready untuk solat maghrib and dinner time *ada bbq yeay ! :)

8 mlm aku ,kak hani n kak ika turun ke tempat makan, aku tengok cik zack and his wife sibok dok bakar ikan , mentarang , udang , kerang .. perghh byk nya ! then, cik zul (prsiden kelab ) panggil kami tiga orang untuk jadi model payung . wee malu kot .. so far , dinner ni memang best cz karaoke , teka-teki yg gila2 ,sesi bagi hadiah and byk lagi la . 12 tgh/m aku naik atas tukar baju cz kak ika ajak tgk orang mancing , First plan nak tgk orang mancing tp aleh2 ta jadi cz tu utk org laki then cik tini ajak karaoke
. haha ni fisrt time aku karaoke . Duet dengan ika lagu sandarkan pada kenangan :) Aku berani karok ni pon cz tade laki hehe :p. Da puas nyanyi pukul 2 pagi naik atas then zzz-ing . -.-'

Disember,19 - 8 pagi ada senam tari + poco2 . Kali ni memang rancak cz poco saje ade sampai 5 step . Mengah kot ~  aku dapat catch up sampai step 4 ja ngee :p Ada yang poco2 ikot suka hati haha  (^^) then , lastly ada chicken dance WAJIB ! lepas tu , pukul 1020 pg our last aktivity mandi kat kolam, tpi ni meriah sikit cz sume bapak2 turun . depa ni wajib humban sorang demi sorang dalam kolam, haha . Then , pukul 12 tgh/h get ready utk check out. We all having our lunch at Pantai remis . nyum2 makan kerang bakar u , lepas tu lepak2 kat pntai spent time dalam 2 jam cam tu abah ajak gerak forward g kL . waaa tang ni sedih kot ~ cz nak berpisah . Then salam2 ngn sume..  FULLSTOP !

sambungan ..

Dari kuala selangor nak ke kl amek masa 3 jam gak la .
abah ajak g ikea damansara,
punya la besaq gedung dia
masa tgh sebok cari barang
terserempak dengan didi af4 and his wife yg sarat pregnant
siries , ta sombong pon sentiasa senyum :)
 
then , terserempak ngn cousin aku abg wat & his fiance kak hani
hhaa terkejut beruk dia.
cz tak sangka  nak jumpa kami kat situ ..
dia pon bukan main lagi shopping 
ye la nak masuk rumah baru la katakan .
25/12 nanti da nak nikah
selamat pengantin baru eh .

after spent time almost 4 jam kat situ
then , we decide to go ampang
pak ndak house (sleep over situ)
before that , mkan dulu . lapo nih ~
then lepak2 je dalam umah  =.='

adek2  aku enjoy la kali nih cz ade xbox
main sampai ta ingat dunia hampa noh ,
me ? macam besa la online-ing ,
pukul 1200 am zz-ing

Disember 20  -
1200 am ta tido lagi pon ; but texting wif him
this was the best moment in my life
why3 ?? cz i'm already belong's to someone ~
tade ayat sweet pon *biar la aku n dia ja yang taw k ?
aku rasa happy sangat3 ..
texting 1 jam cam tu , aku decide nak tido la  -.-
tido dalam senyuman :))

0800 am cik rahim (ayah ika) call ajak bekpes
kat kedai makan member dia , dia belanja ngee :p
macam2 ada ; rambang mata nak pilih
aku makan lontong nyum2 sedap weyh ..
then , chit chat chit chat ~
pukul 0900 am abah ajak balik 
cz baju2 ta packing lagi .
then salam2 ..
pukul 0200 pm  balek penang .

p/s ; kalau ayat tunggang terbalek , mohon ampun eh ..  penat ta ilang g lorh & no pic provided . Kalau nak tgk gambar pelase view my fb if u alredy added mr as ur friend . tq