Tuesday, April 10, 2012

new place and live forever (part 1 )

Assalamualaikum

Amboi , tajuk je bukan main ... very the englishiouss kan . apa-apa je lah . Ekceli , aku tak tau nak mula macam ni . Ok ok , jom ikut macam lagu Raihan . Dimulakan dengan Bismillah .. Disudah dengan Alhamdulillah ..ok enuf Hana .

Lets begin ..
Bismillah HirRahman nirRahim . Since , TIDAK ADA langsung orang yang bertanya

" why you didn't update your blog for so long Hana ?

atau macam ni

" ey , awat yang lama tak update blog ha ? "

atau ini

" sayang , mengapa awak tidak mengemas kini blog untuk sekian lama ?

pheww , macam orang kesah plak kan kau hupdate blog ke tak Hana oii , ko ingat ko retis bagai ? hihi :P So , kat sini aku nak bagitau la kenapa aku laaamaa sangat tak kemas kini . Sebaaab 2 weeks ago , I've been busy laa . Busy packing-packing barang untuk pindah rumah .

Ohh yee , hampa-hampa ingat lagi dak aku pernah post fasal My second Home ? Now , I oledy there la . picit sini ! Such a freaking shock tau , when abah told me that ma dah dapat surat posting Hosp. Sultan Abdul Halim yang ma idam-idam kan after I reached at home after I came back from school on Monday , 26.03.2012 .

Mood masa tu down sedown-down nya . Terus ambil phone antar mesej macam ni --> " :( " to my incikk bf . Dia pon macam penasaran je nak tau why suddenly aku macam tu . Then , aku bagitau die bila balik keja nanti aku inform . Around 0700 pm macam tu dia call . Hahaha . Kena plak time tu aku tengah menangis . Rasa macam tak nak angkat , tapi kesian plak kan . Susah nya nk bagitau masa tu . Takut die terkejut , terperanjat , dan bayak ter lagi lah . Jenuh aku susun ayat tau demi nak jaga perasaan die . After breathtaking sampai 2,3,4,5 kali alhamdulillah berjaya jugak bagitau . Yeaahh Hana !! It's seem Incik bf pon macam boleh je terima kenyataan .

Tiba-tiba .........lain plak yang jadi :(

during a week kami sama-sama meratap sedih dan macam-macam lagi . Kenapa tak macam tu , bayang kan la sekarang dia tengah kursus kat Shah Alam balik Penang pulak bukannye tiap-tiap minggu . (T_T) aku sedap kan hati and anggap ni semua dugaan dari Allah SWT .

now kawan-kawan plak ..

Ni lagi satu hal yang buat aku rasa macam nak meraung sekuat hati . Aku dah saaayanaang sangat dengan kawan-kawan kat smkse eventho ada sekor dua yang tak ngam . Orang pertama yang aku call is my gegurll , Anis . Perghhh teresak-esak wa cakap lu . Masa dok tengah call tu , tiba-tiba Anis menangis . Dia pon tak sangka and I admit salah aku jugak sebab tak pernah bagitau psal aku ada rumah kat SP . Aku tak mau ulas-ulas panjang-panjang just nak hangpa bayangkan ja situasi bila terpaksa berpisah dengan kawan-kawan seperjuangan .

Dugaan Dia Yang Maha Esa.

Di pendekkan cerita lagi , ramai classmate yang terkejut . Part paling sedih which is Satheasilan , my best indian boy classmate . I'm still memorise the way he told me that ...

" hey farhana , after you pindah i'll be missing your unique laugh la . Mesti punya .. "

Hahaha , mana tak nya dia ni pantang dengar aku gelak . Kalau aku gelak , dia pon ikot gelak lepas dua-dua gelak effect satu kelas semua pakat gelak. Sebab aku ni gelak pelik sikit . Tapi nak buat macam mana dah dari azali macam ni hehehe .

So on friday , adalah hari terakhir aku kat SMKSE . Aku ngan ma pergi sekolah untuk settle hal pejabat then , nak bergambar dengan calssmate *mana yang rapat la . Alhamdulillah during that day , aku tak menangis pon sebab aku dah puas nangis start hari Selasa , Rabu , Khamis  haaa sampai bengkak mata mak ni nokk . Huu , aku dapat hadiah from Vinos , Akmal , Syafa , Barirah , Dayah , Neoh sebagai tanda kenangan . Walaupon tak seberapa tapi nilai tinggi beb ... aku hargai sesangat . 

Bersambung ......


handmade card sebagai tanda ingatan .. :')


anis ..


neoh .. dia ni selalu nyanyi lagu kumpulan Kristal kat aku .
** Pertama kali ku bertemu dengan mu ..
sayu nya hati ku melihat senyuman mu


dari kiri : Amirul , Akmal , Anis , Aku , Aishah , Vinos , Dayah , Biah
duduk : afa and Qi xiaan ... miss them muchhh !


kiri sekali Uncle Raj . Thans a lot to him sebab sponsor lori untuk angkut barang .

guna khidmat kawan-kawan adik aku dan jiran tetangga .. mekasih