Friday, March 2, 2012

Erti persahabatan

Kau ada dikala ku suka Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlusetia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh ..

Aku bersyukur sangat sebab aku dikelilingi oleh mereka yang sentiasa setia dengan aku . Tak kira masa , saat  aku jatuh , gembira , sedih mahupun duka . Mereka lah yang hulur kan tangan dan tarik untuk bangun kan aku , lend their shoulder untuk aku sandar ketika aku menangis hiba dan kecewa , menjadi penghibur kala aku kesunyian memerlukan gelak tawa .

Serius , aku rasa sahabat la paling bermakna dalam hidup aku lepas family . Atas sebab apa aku cakap macam ni ek ? Biasa lah as a human ( Hamba Allah ) kita tak lepas dari dugaan dan cabaran yang diberikan oleh Nya . Aku tahu dugaan tu adalah cara untuk Dia tabah kan hati aku , and Dia sayang kan aku .

So , lately ada la something bad happen kat aku . Sejujur nya aku cakap , aku rasa down sangat . Diasak dengan dugaan yang bagi aku sangat dahsyat . Alhamdulillah, eventho aku rasa macam tu aku tahu ada yang lagi dahsyat dari aku . Because of that , aku sangat-sangat memerlukan orang yang dapat reda kan perasaan sedih aku tapi bukan si dia. Alhamdulillah , ni lah yang dinamakan pemberian Allah yang tidak terperi iaitu s a h a b a t :')

(1) Anis Annura
Nama cukup indah , seindah budi pekerti nya . Sumpah aku tak biasa jumpa manusia yang sangat penyayang macam dia . Dia ni la satu-satu nya kawan yang aku rasa tak sanggup untuk kehilangannya . Dia sentiasa bagi aku kata-kata semangat tiap kali aku rasa down , tak yakin . Dia jugak la yang banyak tolong aku dalam pelajaran . Kalau aku ada apa-apa masalah , cepat-cepat aku cari dia . Sememangnya dia adalah pendengar yang terbaik and tak menghampakan aku . Dia kan renung mata aku dalam-dalam saat aku mula meluahkan perasaan . She's very cute for me by the way . Geraam tengok pipi dia yang tembammm bamm . May Allah bless you anis

(2) Nur Hidayah
Okey , cakap pasal dia ni plak boleh buat aku tersengih sorang-sorang . Walau pon dia ni otak yang bagi aku gila-gila sewel bungekk tapi hati dia lembut . Moment paling best dengan dia bila aku ada masalah dengan boipreeen . Dia akan dengar while mata dia liaq tengok aku atas bawah tau # habit . Then , dia akan compare dengan diri dia sendiri, sekali gus buat aku rasa bersyukur sangat sebab bila aku ada problem ada jugak orang yang sudi dengar and settle kan masalah tu . Dia ni aku anggap as penglipur lara aku la . Dengan otak gila-gila dia kadang-kadang buat aku dari tengah sedih boleh convert jadi ceria . Ni lagi sorang manusia yang sangaaat ambil berat pasal aku . Dia la orang pertama yang akan happy bila dapat tau markah peperiksaan aku elok, and dia jugak la orang pertama yang bagi semangat if result aku tak cun .

Dan mereka :
Nur Atikah Balqis
Ezat Syafiq
Farah Hazwanie
Nooraishah
Fara Izati
Nurul Farhana
Aidil Afrie