Saturday, March 3, 2012

Hanya Dia yang mengetahui ..

Do you ever having problems about eell oo veeee eeeii ?
No ?

Ok. Penipu je kan . Bet all people faced that kind of problem . But for me , this kinda test from Him la . No wonder la , some husband and wife pon boleh gaduh-gaduh what ? ini kan aku yang baru stage 1 which is couple ni . I'd not deny , even baru couple setahun lebih # alhamdulillah :) I faced a lot of  TEST ! macam orang yang dah bertahun couple kot .

Ok chop chop , I'm more comfortable using the word 'test' compared 'problem' . Sebab ape ? sebab perkataan 'problem' tu memberi imajinasiputih kepada aku seolah-olah macam big thunderstorm mai landa hati kecil aku ni  . Kalau guna 'test' ni plak , makes me feel strong sekuat harimau and patience kot . Alhamdulillah -__-

Faham tak ? faham tak feeling ni ? Ok thank you for those yangg faham :) # muaaah pipi kanan berjeragat kamu tu . ihhik

Lepas fikir sedalam-dalam nya , sedalam laut China Selatan I know there's wisdom behind of what happens actually. Antara yang membuat aku terfikir sejenak adalah bila mana aku sedang diuji sekarang ni , I bet some girl out there yang jiwa lembut macam aku nih mesti menangis , meratap tak mau mau and rasa diri ni is the most worse ever than others kan ? kalau boleh 24 jam nak menaaangis je . Syukur i've been through it . Serius tau , sampai bengkak mata ni haa . Mood plak jangan cakap la , tapi makan lalu jugak ahak ahakss .

Actually , tu semua tak patut la i guess . I know , when we had a problem that we couldn't face it kita akan menangis or depressed . But ni skop L o V e ok my dior ? so , tak perlu lah nak menangis teruk-teruk kan . Instead ,  just pray to Him to get the best or terang kan pintu hati masing-masing ke apa .

Dapat tak apa yang aku cuba sampai kan ni ?
O_o

You know what , lagi kita dok meratap lagi buat kita rasa give up and indirect kita boleh kehilangan orang yang kita sayang tau . Ye la , dah rasa give up kan otomatik la kurang dah rasa sayang , bunga-bunga love bagai tu and no wonder kita akan let go dia macam tu ja . Sayang kan ? kita dah defend relationship ni yang makan hari , minggu , tahun and tiba-tiba hanya sebab tak boleh face this sort of test yang sekecik-kecik konet of test , kita terpaksa lepas kan dia . Wuuu rugi babe .

Apa yang penting ?
Perjuangan !

No matter how hard its test , kalau sayang kan dia and sayang kan relationship tu we have to fight for (sabar) . Yeaaaahhhh ! Tu saje senjata sakti yang ado and dapat ganjaran dari Allah tau . Jangan sesekali rasa down , down and down . The most important is kalau tak jumpa jugak jalan penyelesaian like dah bincang pon still dok 'dingin' jugak , buat la sembahyang istikharah . Tu paling bagus kot . Meanwhile , thru solah buat kita rasa tenang sangat .SubhanAllah :)

So , apa yang aku cuba sampai kan ni adalah frm my experience la . Huh , lepas luah perasaan dekat kawan-kawan yang jauh lagi berpengalam dari aku , aku rasa ada betul nya . Hanya Allah SWT yang mengetahui setiap yang jadi dan apa yang telah diatur oleh Dia . 



# Mohamad Shawal ,  I know you well . Even i bit unsatisfied the way you treat me
tapi hati awak tak la sekeras cara awak . Love you sayang ..